Få hjælp til at komme ud til dine kunder med budskaber, de forstår

Kunder sidder derude og venter på, at du tager dem i hånden og fører dem ind i din butik. Spørgsmålet er så bare, hvad du skal gøre for at få dem med ind på din hjemmeside.

Her i artiklen får du noget hjælp til at lægge en marketingsstrategi, som vil give dig flere kunder.

Hvis du ikke helt fik nok ud af rådene og mangler noget mere konkret hjælp, så får du også et link til noget mere konkret marketingshjælp.

Identifikation er essentielt

Hvorfor skal kunderne vælge dit produkt i stedet for alle mulige andre produkter? På markedet finder de et utal af forskellige produkter, som alle ligner hinanden lidt, men også alle kan noget helt unikt.

Det er åbenlyst, at du skal fortælle historien til kunderne, hvor det unikke ved dit produkt kommer frem. Det er måske også åbenlyst, at du nødvendigvis skal finde historier eller finde på historie om din virksomhed, som kunderne kan identificere sig med.

Identifikation er en af de største salgsgivere, når du leder efter nye kunder til din virksomhed. Når kunderne kan se sig selv i produktet, bliver de pirret til at købe det.

Derfor skal du gøre, hvad du kan for at sætte et spejl op på din side, som kunderne kan spejle sig i. selvfølgelig et spejl, hvor det er de gode sider ved kunden der kommer frem.

Er du helt på bar bund her, så find noget marketingshjælp. Her vil du kunne blive guidet i, hvem du skal ramme og hvordan.

Brug din viden om kunderne

Du kender dine kunder. Du har noget data om den. Du har måske mødt dem, når de kommer ned i butikken. Ellers møder de dem, når de ringer for at rose og rise dig. Du møder dem, når de mangler din hjælp.

Her kan du gøre dig selv den tjeneste at bruge din viden om disse kunder, når du skaber tekst eller design på din hjemmeside. Det kan også være, når du laver opslag på Facebook eller andre reklamer.

Her kan du flette din narrativ ind i teksterne, design og memes, som du ved, at kunderne vil synes, er sjovt eller godt fundet på. I starten er vejen en smule ujævn, så du må prøve dig frem og ikke være bange for at fejle.

Skab et billede, de kan se selv i

Den største udfordring er at lave det billede, som kunderne skal kunne spejle sig i. For det kan ikke bare være noget, du finder på helt tilfældigt. Det skal passe til dit produkt, til din virksomhed, måske til dig som person og til kunderne.

Derudover skal det kunne formidlet ud til kunderne via platforme, uden at det mister for meget indhold. Det er en svær disciplin, som ser helt forskelligt ud for hver virksomhed.

Ikke alle virksomheder kan være bæredygtige og bruge mange kræfter på at gøre en indsats i klimakampen. For det er ikke sandheden og det ved kunderne også godt. Undgå floskler og uoriginale ideer. Find det specielle ved din virksomhed og find så ud af, hvordan det passer til din kunder.